Sklep motocyklowy | Aktualności | Wydarzenia motocyklowe | Baza motocykli | Opinie o produktach | Kontakt
Serwis Motocyklowy
Twój koszyk: 0 złProduktów: 0
SKLEP
producenci
aktualności
kalendarz wydarzeń
opinie o produktach
kontakt
Dopasuj części do motocykla:

klocki hamulcowe SBS 841 RS

Cena brutto: 119.53 zł

Indeks produktu: SM6046

Producent: SBS
Sztuk:

klocki hamulcowe SBS 841 RS

SBS (Scandinavian Brake Systems)

jest duńską firmą istniejącą od 1964 r, produkującą elementy hamulcowe do motocykli. Już w 1977 r była pierwszą firmą na świecie wykonującą bezazbestowe klocki hamulcowe. Ponad 40 lat temu firma postawiła na stały rozwój materiałów ciernych i procesów wytwarzania i dzięki temu produkty SBS znajdują się dziś na najwyższym światowym poziomie, który doceniają zawodnicy klasy superbike, Moto GP oraz wyścigów długodystansowych. Ponadto klocki hamulcowe SBS montowane są fabrycznie w niektórych modelach motocykli Yamaha. W ofercie SBS znajdują się klocki ceramiczne, ze spieków oraz z karbonu. Klocki hamulcowe używane przez czołowych zawodników, między innymi takich jak: Andrzej Pawelec, James Toseland, Troy Corser, Shinja Nakano, Chris Vermeulen. Występują w kilku wersjach: do codziennej jazdy szosowej, w teren oraz ekstremalnej rywalizacji na torze. Charakteryzują się wysokim współczynnikiem tarcia oraz precyzyjnym "czuciem hamulca".

Proces produkcji klocków hamulcowych SBS opiera się na 3 podstawowych technologiach:

NRS (Nucap Retention System) - system przytrzymania okładziny.

System NRS jest stosowany by zapewnić mocniejsze połączenie płytki klocka z materiałem ciernym. Z NRS materiał cierny i płytka stają się jedną integralną częścią, której rozerwanie jest niemożliwe na przykład w przypadku wstrząsu lub wysokiej temperatury. System przytrzymania polega na zastosowaniu specjalnych haków odpowiednio ukierunkowanych na powierzchni płytki, które są wtopione w materiał cierny. Haki wykonane są specjalną metodą opatentowaną przez SBS.

UCT (Unifited Composite Technology) - technologia jednolitej mieszaniny.

Unikalna technologia do uzyskiwania jednorodnej mieszaniny proszku ciernego, z którego wytwarzane są okładziny cierne. Jednorodność materiału zapewnia stałe właściwości wszystkich klocków tego samego rodzaju oraz równomierne zużywanie.

DEST (Dynamic Energy Surface Treatment) - energetyczna obróbka powierzchni.

Obróbka powierzchni ma na celu wyeliminowanie gazowania materiału ciernego. Gazowanie powstające w wysokiej temperaturze może utworzyć film pomiędzy tarczą a materiałem ciernym zmniejszając siłę hamującą. Technologia DEST stosowana jest w klockach hamulcowych STREET EXCEL do dynamicznej jazdy po drogach publicznych oraz na torze wyścigowym. Podczas obróbki DEST klocki hamulcowe poddawane są działaniu wysokiej temperatury, która powoduje całkowite odgazowanie materiału ciernego.



Rodzaje klocków SBS:

STREET

Klocki hamulcowe SBS STREET zostały wykonane z mieszaniny ceramicznej, zaprojektowane do użytku ulicznego, pozbawione azbestu i ołowiu. Zapewniają dużą wytrzymałość i doskonałe właściwości zarówno w mokrych jak i suchych warunkach, doceniane przez codziennych użytkowników i turystów motocyklowych. Produkowane w technologii UCT, która zapewnia jednorodną strukturę i równomierne zużywanie się. Klocki dostępne są w dwóch rodzajach: HF (High Friction- wysoki współczynnik tarcia) do przednich, oraz LF (low friction- niski wsp. tarcia) do tylnych zacisków hamulcowych.

STREET EXCEL

SBS STREET EXCEL to klocki hamulcowe wykonane za spieków, zaprojektowane do wszystkich współczesnych motocykli sportowych. Wykonane przy pomocy najwyższych technologii. Zostały zaprojektowane do użytku w sytuacjach, gdzie niezmiernie ważne jest płynne i szybkie zatrzymanie. Klocki STREET EXCEL zapewniają szybkie odprowadzanie ciepła i nie tracą swoich właściwości pod wpływem temperatury. Produkowane w technologii UCT, klocki STREET EXCEL zostały stworzone by spełniać kompromis pomiędzy maksymalnym współczynnikiem tarcia, a minimalnym zużyciem tarczy hamulcowej. Klocki dostępne są w dwóch rodzajach: HS (High Friction- wysoki współczynnik tarcia) do przednich i LS (low friction- niski wsp. tarcia) do tylnych zacisków hamulcowych.

OFF ROAD klocki hamulcowe SI

Klocki hamulcowe SI wykonane ze spieków do wszystkich motocykli off – road. Zaprojektowane by spełnić wysokie wymagania dotyczące hamowania w trudnych warunkach takich jak wilgoć i błoto. Nie niszczą tarcz hamulcowych. Klocki SBS SI mają większą trwałość od fabrycznych i w całym zakresie swojej pracy utrzymują stałe właściwości.

RACING Klocki hamulcowe RSI (RACING OFF ROAD)

Specjalne klocki do rywalizacji sportowej w Motocrossie. Wykonane ze spieków metali, o specjalnej recepturze zapewniają ponadprzeciętną, jednolitą i wolną od efektu fadingu siłę hamowania niezależnie od warunków terenowych i pogodowych. Ich parametry i zachowanie sprawdzane i polecane sa przez czołowe teamy MX1. Klocki są przeznaczone wyłącznie do jazdy wyczynowej, dostępne dla zacisków przednich i tylnych.

Klocki hamulcowe RS (ROAD RACING - SINTER)

Klocki hamulcowe RS - wykonane ze spieków - do przednich hamulców sportowych motocykli. Preferowane przez teamy sportowe oraz motocyklistów jeżdżących amatorsko po torze wyścigowym. Klocki RS dostępne są do większości modeli supersportowych motocykli.
Właściwości:
- nie wymagają wstępnego rozgrzewania
- wysoki współczynnik tarcia i stabilne „czucie” hamulców
- stałe właściwości hamulców w pełnym zakresie temperatur

Klocki hamulcowe DC (ROAD RACING - DUAL CARBON)

Klocki SBS DC Dual Carbon są wykonane z mieszaniny proszku węglowego i metalicznego. Posiadają dużą wytrzymałość na wysoką temperaturę i w takiej najlepiej działają. Wymagane jest stałe utrzymywanie wysokiej temperatury i dlatego dopuszczone są tylko na tor. Klocki z proszku węglowego posiadają takie właściwości, że podczas hamowania przy styku klocka ze stalową tarczą powstają wiązania pomiędzy atomami tarczy i klocka, zwiększające siłę hamowania. Klocki hamulcowe SBS DC Dual Carbon są używane w wyścigach motocyklowych przez zwycięskich zawodników klas Superstock, Supersport, Superbike oraz w wyścigach długodystansowych. Rekomendowane przez międzynarodowe władze sportów motocyklowych. Dostępne do większości seryjnych i wyczynowych zacisków hamulcowych montowanych w sportowych motocyklach.
Właściwości:
- wyeliminowany efekt fadingu dzięki obróbce DEST
- wysoki współczynnik tarcia i progresywna charakterystyka hamowania
- wysoka stabilność termiczna
- stałe właściwości hamulców
- niskie zużycie klocków
- nie niszczą tarcz hamulcowych

Klocki hamulcowe RQ [ROAD RACING - CARBON TECH]

Klocki hamulcowe SBS RQ Carbon Tech to tylne klocki wykonane ze spieków węglowych przeznaczone dla zawodników, którzy intensywnie korzystają z tylnego hamulca w trakcie wyścigu np. dla stabilizacji toru jazy. Dostępne do większości seryjnych i wyczynowych zacisków hamulcowych montowanych w sportowych motocyklach.

Klocki hamulcowe DS [RACING ENDURANCE - Dual Sinter]

Klocki stworzone do wyścigów długodystansowych. Dostępne do wybranych modeli motocykli.
Właściwości:
- bardzo wysoki współczynnik tarcia, stała charakterystyka hamulców w pełnym zakresie temperatur
- efektywne działanie już na początku procesu hamowania nie wymagają rozgrzewania wyeliminowany efekt fadingu
- ekstremalnie niskie zużycie okładziny ciernej przeznaczone do użytku tylko na torze wyścigowym



Kliknij tutaj aby pokazać listę motocykli do których pasuje ten produkt.


MarkaModelPojemnośćRok produkcjiMoc
BMW R 1200 2008 133 PS, 98 KW
BMW R 1200 2008 133 PS, 98 KW
BMW R 1200 2009 133 PS, 98 KW
BMW R 1200 2009 133 PS, 98 KW
BMW R 1200 2010 133 PS, 98 KW
BMW R 1200 2010 133 PS, 98 KW
BMW R 1200 2011 133 PS, 98 KW
BMW R 1200 2011 133 PS, 98 KW
Ducati Hypermotard 1100 2008 90 PS, 66 KW
Ducati Hypermotard 1100 2009 90 PS, 66 KW
Ducati Hypermotard 1100 2010 90 PS, 66 KW
Ducati Hypermotard 1100 2010 95 PS, 70 KW
Ducati Hypermotard 1100 2011 95 PS, 70 KW
Ducati Streetfighter 1100 2009 155 PS, 116 KW
Ducati Streetfighter 1100 2010 155 PS, 116 KW
Ducati Streetfighter 1100 2009 155 PS, 116 KW
Ducati Streetfighter 1100 2010 155 PS, 116 KW
Ducati Streetfighter 1100 2010 155 PS, 116 KW
Ducati Streetfighter 1100 2010 155 PS, 116 KW
Ducati Streetfighter 1100 2011 155 PS, 116 KW
Ducati Streetfighter 1100 2011 155 PS, 116 KW
Ducati Superbike 848 2010 140 PS, 103 KW
Ducati Superbike 848 2011 140 PS, 103 KW
Ducati Superbike 848 2011 140 PS, 103 KW
Ducati Superbike 1098 2007 160 PS, 119 KW
Ducati Superbike 1098 2007 160 PS, 119 KW
Ducati Superbike 1098 2008 180 PS, 132 KW
Ducati Superbike 1098 2008 160 PS, 119 KW
Ducati Superbike 1098 2008 160 PS, 119 KW
Ducati Superbike 1098 2009 180 PS, 132 KW
Ducati Superbike 1098 2009 180 PS, 132 KW
Ducati Superbike 1198 2009 170 PS, 125 KW
Ducati Superbike 1198 2009 170 PS, 125 KW
Ducati Superbike 1198 2009 180 PS, 132 KW
Ducati Superbike 1198 2010 180 PS, 132 KW
Ducati Superbike 1198 2010 170 PS, 125 KW
Ducati Superbike 1198 2010 170 PS, 125 KW
Ducati Superbike 1198 2010 170 PS, 125 KW
Ducati Superbike 1198 2011 170 PS, 125 KW
Ducati Superbike 1198 2011 170 PS, 125 KW
KTM RC8 1190 2008 155 PS, 114 KW
KTM RC8 1190 2009 164,5 PS, 121 KW
KTM RC8 1190 2009 155 PS, 114 KW
KTM RC8 1190 2010 164,5 PS, 121 KW
KTM RC8 1190 2010 155 PS, 114 KW
KTM RC8 1190 2011 175 PS, 129 KW
KTM RC8 1190 2011 180 PS, 132 KW
KTM RC8 1190 2011 170 PS, 125 KW
KTM RC8 1190 2011 155 PS, 113,8 KW
KTM Supermoto 990 2010 115,6 PS, 85 KW
KTM Supermoto 990 2011 115,6 PS, 85 KW
Suzuki GSX-R 600 2011 125 PS, 92 KW
Suzuki GSX-R 750 2011 150 PS, 110,3 KW
Triumph Daytona 675 2011 34/98/125 PS, 25/72/92 KW
Podobne produkty w tej kategorii: