Sklep motocyklowy | Aktualności | Wydarzenia motocyklowe | Baza motocykli | Opinie o produktach | Kontakt
Serwis Motocyklowy
Twój koszyk: 0 złProduktów: 0
SKLEP
producenci
aktualności
kalendarz wydarzeń
opinie o produktach
kontakt
Dopasuj części do motocykla:

klocki hamulcowe SBS 542 HS

Cena brutto: 112.23 zł

Indeks produktu: SM5995

Producent: SBS
Sztuk:

klocki hamulcowe SBS 542 HS

SBS (Scandinavian Brake Systems)

jest duńską firmą istniejącą od 1964 r, produkującą elementy hamulcowe do motocykli. Już w 1977 r była pierwszą firmą na świecie wykonującą bezazbestowe klocki hamulcowe. Ponad 40 lat temu firma postawiła na stały rozwój materiałów ciernych i procesów wytwarzania i dzięki temu produkty SBS znajdują się dziś na najwyższym światowym poziomie, który doceniają zawodnicy klasy superbike, Moto GP oraz wyścigów długodystansowych. Ponadto klocki hamulcowe SBS montowane są fabrycznie w niektórych modelach motocykli Yamaha. W ofercie SBS znajdują się klocki ceramiczne, ze spieków oraz z karbonu. Klocki hamulcowe używane przez czołowych zawodników, między innymi takich jak: Andrzej Pawelec, James Toseland, Troy Corser, Shinja Nakano, Chris Vermeulen. Występują w kilku wersjach: do codziennej jazdy szosowej, w teren oraz ekstremalnej rywalizacji na torze. Charakteryzują się wysokim współczynnikiem tarcia oraz precyzyjnym "czuciem hamulca".

Proces produkcji klocków hamulcowych SBS opiera się na 3 podstawowych technologiach:

NRS (Nucap Retention System) - system przytrzymania okładziny.

System NRS jest stosowany by zapewnić mocniejsze połączenie płytki klocka z materiałem ciernym. Z NRS materiał cierny i płytka stają się jedną integralną częścią, której rozerwanie jest niemożliwe na przykład w przypadku wstrząsu lub wysokiej temperatury. System przytrzymania polega na zastosowaniu specjalnych haków odpowiednio ukierunkowanych na powierzchni płytki, które są wtopione w materiał cierny. Haki wykonane są specjalną metodą opatentowaną przez SBS.

UCT (Unifited Composite Technology) - technologia jednolitej mieszaniny.

Unikalna technologia do uzyskiwania jednorodnej mieszaniny proszku ciernego, z którego wytwarzane są okładziny cierne. Jednorodność materiału zapewnia stałe właściwości wszystkich klocków tego samego rodzaju oraz równomierne zużywanie.

DEST (Dynamic Energy Surface Treatment) - energetyczna obróbka powierzchni.

Obróbka powierzchni ma na celu wyeliminowanie gazowania materiału ciernego. Gazowanie powstające w wysokiej temperaturze może utworzyć film pomiędzy tarczą a materiałem ciernym zmniejszając siłę hamującą. Technologia DEST stosowana jest w klockach hamulcowych STREET EXCEL do dynamicznej jazdy po drogach publicznych oraz na torze wyścigowym. Podczas obróbki DEST klocki hamulcowe poddawane są działaniu wysokiej temperatury, która powoduje całkowite odgazowanie materiału ciernego.



Rodzaje klocków SBS:

STREET

Klocki hamulcowe SBS STREET zostały wykonane z mieszaniny ceramicznej, zaprojektowane do użytku ulicznego, pozbawione azbestu i ołowiu. Zapewniają dużą wytrzymałość i doskonałe właściwości zarówno w mokrych jak i suchych warunkach, doceniane przez codziennych użytkowników i turystów motocyklowych. Produkowane w technologii UCT, która zapewnia jednorodną strukturę i równomierne zużywanie się. Klocki dostępne są w dwóch rodzajach: HF (High Friction- wysoki współczynnik tarcia) do przednich, oraz LF (low friction- niski wsp. tarcia) do tylnych zacisków hamulcowych.

STREET EXCEL

SBS STREET EXCEL to klocki hamulcowe wykonane za spieków, zaprojektowane do wszystkich współczesnych motocykli sportowych. Wykonane przy pomocy najwyższych technologii. Zostały zaprojektowane do użytku w sytuacjach, gdzie niezmiernie ważne jest płynne i szybkie zatrzymanie. Klocki STREET EXCEL zapewniają szybkie odprowadzanie ciepła i nie tracą swoich właściwości pod wpływem temperatury. Produkowane w technologii UCT, klocki STREET EXCEL zostały stworzone by spełniać kompromis pomiędzy maksymalnym współczynnikiem tarcia, a minimalnym zużyciem tarczy hamulcowej. Klocki dostępne są w dwóch rodzajach: HS (High Friction- wysoki współczynnik tarcia) do przednich i LS (low friction- niski wsp. tarcia) do tylnych zacisków hamulcowych.

OFF ROAD klocki hamulcowe SI

Klocki hamulcowe SI wykonane ze spieków do wszystkich motocykli off – road. Zaprojektowane by spełnić wysokie wymagania dotyczące hamowania w trudnych warunkach takich jak wilgoć i błoto. Nie niszczą tarcz hamulcowych. Klocki SBS SI mają większą trwałość od fabrycznych i w całym zakresie swojej pracy utrzymują stałe właściwości.

RACING Klocki hamulcowe RSI (RACING OFF ROAD)

Specjalne klocki do rywalizacji sportowej w Motocrossie. Wykonane ze spieków metali, o specjalnej recepturze zapewniają ponadprzeciętną, jednolitą i wolną od efektu fadingu siłę hamowania niezależnie od warunków terenowych i pogodowych. Ich parametry i zachowanie sprawdzane i polecane sa przez czołowe teamy MX1. Klocki są przeznaczone wyłącznie do jazdy wyczynowej, dostępne dla zacisków przednich i tylnych.

Klocki hamulcowe RS (ROAD RACING - SINTER)

Klocki hamulcowe RS - wykonane ze spieków - do przednich hamulców sportowych motocykli. Preferowane przez teamy sportowe oraz motocyklistów jeżdżących amatorsko po torze wyścigowym. Klocki RS dostępne są do większości modeli supersportowych motocykli.
Właściwości:
- nie wymagają wstępnego rozgrzewania
- wysoki współczynnik tarcia i stabilne „czucie” hamulców
- stałe właściwości hamulców w pełnym zakresie temperatur

Klocki hamulcowe DC (ROAD RACING - DUAL CARBON)

Klocki SBS DC Dual Carbon są wykonane z mieszaniny proszku węglowego i metalicznego. Posiadają dużą wytrzymałość na wysoką temperaturę i w takiej najlepiej działają. Wymagane jest stałe utrzymywanie wysokiej temperatury i dlatego dopuszczone są tylko na tor. Klocki z proszku węglowego posiadają takie właściwości, że podczas hamowania przy styku klocka ze stalową tarczą powstają wiązania pomiędzy atomami tarczy i klocka, zwiększające siłę hamowania. Klocki hamulcowe SBS DC Dual Carbon są używane w wyścigach motocyklowych przez zwycięskich zawodników klas Superstock, Supersport, Superbike oraz w wyścigach długodystansowych. Rekomendowane przez międzynarodowe władze sportów motocyklowych. Dostępne do większości seryjnych i wyczynowych zacisków hamulcowych montowanych w sportowych motocyklach.
Właściwości:
- wyeliminowany efekt fadingu dzięki obróbce DEST
- wysoki współczynnik tarcia i progresywna charakterystyka hamowania
- wysoka stabilność termiczna
- stałe właściwości hamulców
- niskie zużycie klocków
- nie niszczą tarcz hamulcowych

Klocki hamulcowe RQ [ROAD RACING - CARBON TECH]

Klocki hamulcowe SBS RQ Carbon Tech to tylne klocki wykonane ze spieków węglowych przeznaczone dla zawodników, którzy intensywnie korzystają z tylnego hamulca w trakcie wyścigu np. dla stabilizacji toru jazy. Dostępne do większości seryjnych i wyczynowych zacisków hamulcowych montowanych w sportowych motocyklach.

Klocki hamulcowe DS [RACING ENDURANCE - Dual Sinter]

Klocki stworzone do wyścigów długodystansowych. Dostępne do wybranych modeli motocykli.
Właściwości:
- bardzo wysoki współczynnik tarcia, stała charakterystyka hamulców w pełnym zakresie temperatur
- efektywne działanie już na początku procesu hamowania nie wymagają rozgrzewania wyeliminowany efekt fadingu
- ekstremalnie niskie zużycie okładziny ciernej przeznaczone do użytku tylko na torze wyścigowym



Kliknij tutaj aby pokazać listę motocykli do których pasuje ten produkt.


MarkaModelPojemnośćRok produkcjiMoc
Honda CB 650 1982 63 PS, 46 KW
Honda CB 650 1983 63 PS, 46 KW
Honda CB 650 1982 50 PS, 37 KW
Honda CB 650 1983 50 PS, 37 KW
Honda CB 750 1982 79 PS, 58 KW
Honda CB 750 1982 79 PS, 58 KW
Honda CB 900 1981 95 PS, 70 KW
Honda CB 900 1981 95 PS, 70 KW
Honda CB 900 1982 95 PS, 70 KW
Honda CB 900 1982 95 PS, 70 KW
Honda CB 900 1983 95 PS, 70 KW
Honda CB 900 1983 95 PS, 70 KW
Honda CB 900 1984 ...
Honda CB 1100 1981 100 PS, 74 KW
Honda CB 1100 1981 ...
Honda CB 1100 1982 100 PS, 74 KW
Honda CB 1100 1983 100 PS, 74 KW
Honda CB 1100 1983 100 PS, 74 KW
Honda CB 1100 1984 100 PS, 74 KW
Honda CBR 400 1987 ...
Honda CBR 400 1988 ...
Honda CBR 400 1989 ...
Honda CBR 600 1987 85 PS, 63 KW
Honda CBR 600 1987 50 PS, 37 KW
Honda CBR 600 1988 85 PS, 63 KW
Honda CBR 600 1988 50 PS, 37 KW
Honda CBR 600 1989 93 PS, 68 KW
Honda CBR 600 1989 50 PS, 37 KW
Honda CBR 600 1990 93 PS, 68 KW
Honda CBR 600 1990 50 PS, 37 KW
Honda CBR 1000 1987 100 PS, 74 KW
Honda CBR 1000 1988 100 PS, 74 KW
Honda CBX 650 1983 75 PS, 55 KW
Honda CBX 650 1984 75 PS, 55 KW
Honda CBX 650 1983 50 PS, 37 KW
Honda CBX 650 1984 50 PS, 37 KW
Honda CBX 750 1984 91 PS, 67 KW
Honda CBX 750 1985 91 PS, 67 KW
Honda CBX 750 1986 91 PS, 67 KW
Honda CBX 1000 1981 100 PS, 74 KW
Honda CBX 1000 1982 100 PS, 74 KW
Honda CBX 1000 1983 100 PS, 74 KW
Honda CMX 450 1986 ...
Honda CMX 450 1986 ...
Honda CMX 450 1987 ...
Honda CMX 450 1987 ...
Honda CN 250 1986 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1987 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1988 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1989 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1990 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1991 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1992 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1993 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1994 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1995 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1996 17 PS, 13 KW
Honda CN 249 1997 16 PS, 13 KW
Honda CN 250 1998 17 PS, 13 KW
Honda CN 250 1999 17 PS, 13 KW
Honda CX 500 1982 82 PS, 60 KW
Honda CX 500 1982 27 PS, 20 KW
Honda CX 500 1983 27 PS, 20 KW
Honda CX 500 1984 27 PS, 20 KW
Honda CX 500 1982 50 PS, 37 KW
Honda CX 500 1983 50 PS, 37 KW
Honda CX 500 1984 50 PS, 37 KW
Honda CX 500 1982 50 PS, 37 KW
Honda CX 500 1983 50 PS, 37 KW
Honda CX 500 1984 50 PS, 37 KW
Honda CX 500 1985 50 PS, 37 KW
Honda CX 500 1986 50 PS, 37 KW
Honda CX 500 1982 27 PS, 20 KW
Honda CX 500 1983 27 PS, 20 KW
Honda CX 500 1984 27 PS, 20 KW
Honda CX 500 1985 27 PS, 20 KW
Honda CX 500 1986 27 PS, 20 KW
Honda CX 650 1983 64 PS, 47 KW
Honda CX 650 1983 50 PS, 37 KW
Honda CX 650 1983 64 PS, 47 KW
Honda CX 650 1983 50 PS, 37 KW
Honda CX 650 1983 100 PS, 74 KW
Honda CX 650 1984 100 PS, 74 KW
Honda CX 650 1985 100 PS, 74 KW
Honda FT 500 1982 34 PS, 25 KW
Honda FT 500 1983 34 PS, 25 KW
Honda FT 500 1982 27 PS, 20 KW
Honda FT 500 1983 27 PS, 20 KW
Honda GB 500 1989 38 PS, 28 KW
Honda GB 500 1989 ...
Honda GB 500 1990 38 PS, 28 KW
Honda GB 500 1990 ...
Honda GL 500 1982 27 PS, 20 KW
Honda GL 500 1983 50 PS, 37 KW
Honda GL 650 1983 50 PS, 37 KW
Honda GL 650 1983 64 PS, 47 KW
Honda GL 1100 1982 83 PS, 61 KW
Honda GL 1100 1983 83 PS, 61 KW
Honda GL 1100 1982 83 PS, 61 KW
Honda GL 1100 1983 83 PS, 61 KW
Honda GL 1200 1984 94 PS, 69 KW
Honda GL 1200 1985 94 PS, 69 KW
Honda GL 1200 1986 94 PS, 69 KW
Honda GL 1200 1987 94 PS, 69 KW
Honda GL 1200 1988 94 PS, 69 KW
Honda GL 1500 1988 100 PS, 74 KW
Honda GL 1500 1989 100 PS, 74 KW
Honda GL 1500 1990 100 PS, 74 KW
Honda GL 1500 1991 100 PS, 74 KW
Honda GL 1500 1992 100 PS, 74 KW
Honda GL 1500 1993 98 PS, 72 KW
Honda GL 1500 1994 98 PS, 72 KW
Honda GL 1500 1995 98 PS, 72 KW
Honda GL 1500 1996 98 PS, 72 KW
Honda GL 1500 1997 98 PS, 72 KW
Honda GL 1500 1998 98 PS, 72 KW
Honda GL 1500 1999 98 PS, 72 KW
Honda GL 1500 2000 98 PS, 72 KW
Honda NS 400 1985 72 PS, 53 KW
Honda NS 400 1986 72 PS, 53 KW
Honda VF 500 1984 70 PS, 52 KW
Honda VF 500 1984 70 PS, 52 KW
Honda VF 500 1985 70 PS, 52 KW
Honda VF 500 1986 70 PS, 52 KW
Honda VF 500 1987 70 PS, 52 KW
Honda VF 500 1985 70 PS, 52 KW
Honda VF 500 1986 70 PS, 52 KW
Honda VF 500 1987 70 PS, 52 KW
Honda VF 750 1982 81 PS, 60 KW
Honda VF 750 1982 75 PS, 55 KW
Honda VF 750 1983 90 PS, 66 KW
Honda VF 750 1983 86 PS, 63 KW
Honda VF 750 1983 86 PS, 63 KW
Honda VF 750 1984 86 PS, 63 KW
Honda VF 750 1984 90 PS, 66 KW
Honda VF 750 1984 86 PS, 63 KW
Honda VF 1000 1984 100 PS, 74 KW
Honda VF 1000 1984 100 PS, 74 KW
Honda VF 1000 1985 100 PS, 74 KW
Honda VF 1000 1985 100 PS, 74 KW
Honda VF 1000 1985 100 PS, 74 KW
Honda VF 1000 1986 100 PS, 74 KW
Honda VFR 400 1986 ...
Honda VFR 750 1986 100 PS, 74 KW
Honda VFR 750 1987 100 PS, 74 KW
Honda VT 500 1983 50 PS, 37 KW
Honda VT 500 1984 50 PS, 37 KW
Honda VT 500 1983 27 PS, 20 KW
Honda VT 500 1984 27 PS, 20 KW
Honda VT 750 1987 ...
Honda VT 1100 1988 67 PS, 49 KW
Honda VT 1100 1989 67 PS, 49 KW
Honda XBR 500 1985 42 PS, 31 KW
Honda XBR 500 1985 27 PS, 20 KW
Honda XBR 500 1986 42 PS, 31 KW
Honda XBR 500 1986 27 PS, 20 KW
Honda XBR 500 1987 42 PS, 31 KW
Honda XBR 500 1987 27 PS, 20 KW
Honda XBR 500 1987 42 PS, 31 KW
Honda XBR 500 1987 27 PS, 20 KW
Honda XBR 500 1988 42 PS, 31 KW
Honda XBR 500 1989 42 PS, 31 KW
Honda XBR 500 1988 27 PS, 20 KW
Honda XBR 500 1989 27 PS, 20 KW
Honda XL 600 1985 44 PS, 32 KW
Honda XL 600 1986 44 PS, 32 KW
Honda XL 600 1986 27 PS, 20 KW
Honda XL 600 1986 44 PS, 32 KW
Honda XL 600 1987 27 PS, 20 KW
Honda XL 600 1987 50 PS, 37 KW
Honda XL 600 1987 44 PS, 32 KW
Honda XL 600 1987 ...
Honda XL 600 1988 27 PS, 20 KW
Honda XL 600 1988 50 PS, 37 KW
Honda XL 600 1988 ...
Honda XL 600 1988 27 PS, 20 KW
Honda XL 600 1988 50 PS, 37 KW
Honda XL 600 1989 27 PS, 20 KW
Honda XL 600 1989 50 PS, 37 KW
Honda XL 600 1990 50 PS, 37 KW
Podobne produkty w tej kategorii: