Sklep motocyklowy | Aktualności | Wydarzenia motocyklowe | Baza motocykli | Opinie o produktach | Kontakt
Serwis Motocyklowy
Twój koszyk: 0 złProduktów: 0
SKLEP
producenci
aktualności
kalendarz wydarzeń
opinie o produktach
kontakt
Dopasuj części do motocykla:

Pielęgnacja i konserwacja odzieży motocyklowej

Data dodania: 2012-05-09 14:27:56


SKÓRY


Najlepiej konserwować po zakończeniu sezonu. Kombinezon, kurtkę i spodnie zimujemy w chłodnym, ciemnym miejscu. Warto skorzystać z bawełnianego pokrowca, który chroni przed kurzem i światłem podczas długiego przechowywania. Pokrowiec powinien przepuszczać powietrze. Każdy motocyklista powinien również zatroszczyć się o swoją skórę nie tylko po jeździe w czasie deszczu, ale także po intensywnym napromienieniu ultrafioletem, co często zdarza się na przełęczach górskich.


Szorstkie skóry (welur, nabuk) – zabrudzenie usuwamy specjalnymi szczotkami. Tych skór nie należy traktować tłuszczami, lecz specjalnymi sprayami impregnującymi. Po wysuszeniu należy wyszczotkować, aby włoski podniosły się.


Skóry gładkie czyścimy specjalnymi preparatami do skór. W ostateczności myjemy gąbką z roztworem z mydła, następnie miękką szmatką pokrywamy cienką warstwą tłuszczu, np. kremem Nivea.


Kombinezony skórzane - nasiąknięte wodą po jeździe podczas deszczu, powinny schnąć w temperaturze pokojowej. Nie kładziemy na kaloryfery i unikamy ostrego słońca, gdyż może to doprowadzić do pękania skóry. Kombinezon można oddać do specjalnych zakładów zajmującymi się profesjonalnym czyszczeniem skór.


Unikamy:

  • prania w pralce (przestrzegają przed tym producenci, naprawdę nie warto),
  • agresywnych środków czyszczących (proszków do prania, wybielaczy),
  • benzyny ekstrakcyjnej,
  • suszenia na kaloryferach i ostrym słońcu,
  • suszenia w suszarce,
  • prania w temperaturze powyżej 30 stopni C !,
  • wirowania,
  • zwykłego mydła (też szkodzi skórze, lepsze są specjalne preparaty do czyszczenia).


Porady:

  • myć w lekko ciepłej, nie gorącej wodzie,
  • starajmy się myć ręcznie, pralka to ostateczność ! ,
  • skóry różnokolorowe + różne tkaniny = przebarwienia, odbarwienia (musimy się z tym liczyć, nawet podczas prania ręcznego ),
  • gdy podejmujemy się prania, jednocześnie pierzemy kurtkę i spodnie, gdyż wtedy tak samo się ułożą, zejdą czy zmienią kolor,
  • jeśli skóra ma zadrapania lub zniszczenia, po praniu będą bardziej widoczne,
  • skóra powinna sama ścieknąć z wody, najpierw na powierzchni skośnej lub płasko, dopiero potem można powiesić ją na wieszaku (jak już nie będzie taka ciężka),
  • jeśli mamy wewnątrz kurtki siatkę, którą można wypiąć, to ją należy wyprać,
  • kurtkę wywracamy na lewą stronę i pierzemy jedynie podszewkę, która jest tekstylna, tak samo pierzemy wszystkie kieszenie,
  • jeśli już chcemy wyprać w pralce, stosujemy delikatny program, krótki czas prania i pamiętajmy o temperaturze max 30 stopni C,
  • owady najlepiej usuwać bezpośrednio po jeździe, gdyż to ułatwia szybkie ich usunięcie. Do tego potrzebna jest gąbka, roztwór wody z mydłem lub specjalny roztwór do czyszczenia skóry,
  • skórę możemy oddać do profesjonalnych zakładów czyszczących, jeśli kompletnie nie mamy pojęcia o tym jak prać. Zachowujemy paragony lub dowód korzystania z pralni w razie reklamacji ! Wcześniej warto zapoznać się z opinią ludzi na temat tej danej pralni,
  • krem Nivea najlepszy do natłuszczania – super efekty, niska cena (może też być oliwka dla dzieci, wazelina, bezbarwna pasta do butów),
  • należy nie przesadzać z impregnacją, gdyż zbyt duża ilość środka impregnującego może pogorszyć wentylację.


TEKSTYLIA


Przede wszystkim stosujemy się do instrukcji pielęgnacji i symbolach na metkach. Jeśli to nam nie wystarczy to proponujemy:

Lekkie zabrudzenia – gąbka i woda z mydłem.


Mocne zabrudzenia – wcześniej natrzeć tłuszczem, np. margaryną, zostawić na kilka minut i zmyć gąbką i mydłem ręcznie bądź wyprać w pralce. Podczas mycia ręcznego protektory mogą pozostać na swoim miejscu, lecz podczas prania w pralce należy je wyjąć. Inaczej zniszczą się. Pierzemy środkami do materiałów delikatnych i wełny.


Tak samo pralkę warto nastawić na pranie delikatne (jeśli mamy taką opcję). Należy prać w temperaturze wody do 40 stopni C, przy umiarkowanej prędkości wirowania.


Unikamy:

  • płynów zmiękczających do prania (niszczą membrany),
  • proszków do prania i wybielaczy,
  • zbyt wysokich temperatur,
  • agresywnego wirowania,
  • suszenia mechanicznego,


Porady:

  • lepiej prać częściej z niewielką ilością środków czyszczących niż bez tych środków,
  • dobrze płukać,
  • prasować na dwa punkty, bez pary,
  • duża ilość wody nie szkodzi tekstyliom,
  • myć w ciepłej, nie gorącej wodzie,
  • zastanówmy się przed zakupem czy warto kupować odzież motocyklową, która składa się z kilku materiałów, np. jeans, tekstylia, zamsz, skóa (ciężkie w utrzymaniu czystości),
  • stosować łagodne środki czyszczące (płyny do prania wełny)


Impregnacja środkami ze sklepu pomaga na chwilę. Impregnacja wykonana przez specjalistyczne zakłady jest trwalsza i bardziej skuteczna.


WAŻNE ! Zawsze przy odbiorze odzieży z zakładu impregnującego sprawdzamy czy nic nie uszkodzono. Gdy dajemy odzież do czyszczenia warto zwracać uwagę by nie uszkodzono membran. Zachowujemy paragony i dowody korzystania z pralni.


KASKI


Wizjer – brud i owady usuwamy namoczonym ręcznikiem, miękką szmatką lub miękką gąbką i starannie spłukujemy czystą wodą. Możemy też użyć specjalnego sprayu do wizjerów lub specjalnych ścierek.


Unikamy:

  • ostrych środków czyszczących lub polerujących,
  • ostrych ścierek,
  • twardych gąbek,
  • szczotek.


Zaschnięte owady usuniemy pończochą stylonową.


Mechanika wizjera – do jej pielęgnacji możemy użyć oleju silikonowego lub wazeliny.


Skorupa zewnętrzna – gąbka oraz roztwór wody z mydłem.


Kask z tworzywa termoplastycznego – traktujemy środkami do pielęgnacji tworzyw sztucznych.


Kask z duroplastu (laminet epoksydowo-szklany, karbon, kewlar) – traktujemy środkami do konserwacji lakieru.


Tapicerka (wnętrze kasku) – często zaniedbywane, co jest złe. Jeśli tapicerkę możemy zdemontować, możemy umyć ją ręcznie przy użyciu delikatnych środków piorących (może być gąbka i woda z mydłem). Jeśli tapicerki nie możemy zdemontować, do czyszczenia używamy specjalnych środków do kasków w sprayu, które usuwają brud i mają działanie antybakteryjne.


Porady:

  • woda nie może dostać się przez szczeliny wentylacyjne do wnętrza skorupy,
  • do mycia wnętrza - ostrożnie z ilością wody ! Dokładnie suszyć, by nie powstała pleśń.


BUTY


Buty skórzane traktuje się tak samo jak po prostu skórę.


Buty tekstylne pielęgnuje się tak jak tekstylia.


Porady:

  • stosujemy miękką szczotkę,
  • myjemy w letniej wodzie z mydłem lub szamponem,
  • wnętrze czyścimy pianką do prania poduszek w kasku,
  • po zakończeniu czyszczenia warto zadbać o warstwę zewnętrzną preparatem ochronnym,
  • do natłuszczania: krem nivea, oliwka dla dzieci, wazelina, ewentualnie bezbarwna pasta do butów.


Unikamy :

  • prania w pralce


RĘKAWICE


Rękawice skórzane pielęgnujemy tak jak skóry, a tekstylne tak jak tekstylia.


Porady:

  • rękawice częściej pracują niż pozostała odzież, więc należy je odpowiednio zabezpieczyć po wysuszeniu,
  • do zabezpieczenia stosować specjalny impregnat, który nie zatka membrany i zapewni większą trwałość warstwy ochronnej.
Pielęgnacja i konserwacja odzieży motocyklowej


  10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


- Przepisz kod z obrazka