Sklep motocyklowy | Aktualności | Wydarzenia motocyklowe | Baza motocykli | Opinie o produktach | Kontakt
Serwis Motocyklowy
Twój koszyk: 0 złProduktów: 0
SKLEP
producenci
aktualności
kalendarz wydarzeń
opinie o produktach
kontakt
Dopasuj części do motocykla:

Rozkład masy na dwóch kółkach

Data dodania: 2012-04-24 14:14:43


Duża masa = duża przyczepność

Kiedy zaczynamy hamować … zaleta dużej masy zaczyna zanikać na niekorzyść konieczności zatrzymywania tej samej masy. Z motocyklem to jest tak, iż ciężar rozkłada się na dwóch kołach. Podział ten nie zawsze jest dokładny i nie wynosi po równo 50%.


Jeśli nie ma masy: nie ma przyczepności.


Jeśli spojrzymy na chłopca na obrazku, który podrywa motocykl – to jest jasne, że hamowanie z przednim hamulcem nie ma kompletnego zastosowania: przednie koło nie ma kontaktu z podłożem. Cały ciężar jest przenoszony na tylnie koło. Porada: gdy przednie koło poderwie się (świadomie lub nieświadomie) trzymaj zawsze prawą nogę w pobliżu hamulca. Musisz jedynie dotykać tylnego hamulca by opuścić przednie koło.


Zablokowane koła


Należy pamiętać iż koło łatwiej się zablokuje jeśli jest na nim rozłożona mniejsza waga. Wydaje się to być sprzeczne z intuicją: kiedy jedziemy w dół, niektórzy motocykliści myślą, że przednie koło jest odpowiedzialne za wiele innych ważnych rzeczy i nie powinno się nim dodatkowo hamować. Uważają, że lepiej korzystać z tylnego hamulca. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie !


Jeśli motocyklista chce mocno korzystać z tylnego hamulca podczas jazdy w dół, tylna opona wkrótce straci wszystkie swoje właściwości i straci na przyczepności. Jeśli zawsze korzystaliśmy z tylnego hamulca warto teraz zmienić swój nawyk.

Rozkład masy na dwóch kółkach


  10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


- Przepisz kod z obrazka